Masterclass

Robert Similea

Bazele marketingului digital

Marketingul digital și marketingul tradițional au aceeași misiune fundamentală: identificarea unui public țintă și a nevoilor acestuia, conectarea audienței la produsele care satisfac aceste nevoi și convingerea publicului să urmeze achiziționarea de servicii sau produse.

Ce sunt competențele digitale?

Deși utilizarea computerelor, a telefoanelor mobile și a internetului este în creștere în aproape toate categoriile demografice și socio-profesionale, nu înseamnă neapărat că acestea dezvoltă abilități și că utilizatorii pot beneficia de aceastea în numeroasele aspecte ale vieții cotidiene.

Cercetările au arătat că o intensitate mare de utilizare a computerelor, a dispozitivelor mobile și a internetului dezvoltă doar abilitățile digitale la nivel operațional.

Societatea și economia digitală

Odată cu intrarea în UE, România a devenit parte a unui ecosistem economic extrem de competitiv care gravitează în jurul pieței unice europene.  Pentru a reuși să se impună pe această piață, economia națională are nevoie să utilizeze cele mai eficiente mijloace și cele mai avansate tehnologii.  Accesul la tehnologia digitală trebuie însă să fie însoțit de o viteză de adopție și de o dezvoltare corespunzătoare a competențelor de utilizare din partea angajaților și a populației.

INTERNET: FROM STORY TO GLORY – fenomenul internet, de la idee la succes

Internetul a revoluționat lumea computerelor și a comunicațiilor ca nimic altceva înainte. Invenția telegrafului, telefonului, radioului și computerului a pregătit scena pentru această integrare fără precedent a capabilităților.

Internetul este simultan o capacitate uriașă de difuzare sau un mecanism de diseminare a informațiilor la nivel mondial și un mediu de colaborare și interacțiune între indivizi și aparatele lor digitale, fără a ține seama de locația geografică.

Neticheta sau cum ne comportăm pe internet

Neticheta este o combinație a cuvintelor net – rețea și etichetă și este definită ca un set de reguli pentru un comportament online acceptabil. În mod similar, etica online se concentrează pe utilizarea acceptabilă a resurselor online într-un mediu social online.

Prezența online a unei persoane sau afaceri

Digitalul ne schimbă viața, locul de muncă, modul în care ne conducem afacerile și ne gestionăm banii ceea ce înseamnă că având abilitățile digitale, motivația și încrederea de a folosi internetul în siguranță, acesta devine esențial pentru viață, educație și muncă.

Cum să ne evaluăm nivelul de competențe digitale – PROFILUL DIGITAL

Pentru a evalua competențele digitale, echipa Tech Academy a dezvoltat un instrument dedicat numit Profilul Digital. Toți cei care participă la proiectul Tech Academy au ocazia să își poată evalua competențele digitale la începutul cursului, iar acest conținut video îi ajută să înțeleagă cum să utilizeze corect acest instrument de autoevaluare.

Provocările tehnologiei și schimbările imprimate de digitalizare

Nimic nu a schimbat lumea în care trăim într-o manieră mai dramatică și cu o viteză mai mare decât a făcut-o tehnologia informației. Nici războaiele fără număr petrecute din antichitate și până în prezent, nici epocile marilor descoperiri geografice și nici măcar explozia industrială nu au imprimat vieții noastre o viteză de schimbare atât de mare cum a făcut-o internetul și mijloacele moderne de comunicare și informare.

Conștientizarea riscurilor și tipologia amenințărilor cibernetice

Tehnologia deschide un întreg univers de noi oportunități. Noi produse și servicii devin tot mai populare și ajung să formeze o parte integrantă din viața noastră de zi cu zi. Cu fiecare nouă evoluție, crește însă și dependența noastră tehnologică, ceea ce înseamnă că securitatea cibernetică devine tot mai importantă.

Cu cât postăm mai multe date personale online și cu cât suntem mai conectați, cu atât suntem mai expuși riscului de a fi victime ale diferitor forme de criminalitate informatică sau de atac cibernetic.

Serviciile oferite de internet

Deși utilizarea computerelor, a telefoanelor mobile și a internetului este în creștere în aproape toate categoriile demografice și socio-profesionale, nu înseamnă neapărat că acestea dezvoltă abilități și că utilizatorii pot beneficia de ele, utilizând tehnologia în mod optim și eficient în numeroasele aspecte ale vieții cotidiene, prin accesarea serviciilor și prin găsirea de soluții digitale la o gamă tot mai largă de probleme.

Cum să ne ferim de știrile false

Suntem în război informațional și avem toate motivele ca să ne îngrijorăm de faptul că oamenii (inclusiv jurnaliștii) împărtășesc în mod involuntar dezinformare, dar sunt mult mai îngrijorătoare campaniile sistematice de dezinformare. Încercările anterioare de a influența opinia publică s-au bazat pe tehnologii de difuzare „unul-la-unul” sau „din-gură-în-gură”, dar rețelele sociale permit „atomilor” propagandei să fie direcționați direct către utilizatorii care sunt mai predispuși să accepte și să împărtășească un anumit mesaj.

Revoluțiile tehnologice și transformarea digitală a societății

Computerul, nu doar că a revoluționat totul în jurul său, dar s-a auto-revoluționat pe sine: de la primele generații de calculatoare de dimensiunea unei camere care perforau cartele din carton în anii ’70-‘80, la primele computere de birou care imprimau pe bandă magnetică și apoi pe „floppy disk” de memorie şi desktop în anii ’90-2000 până la telefoanele mobile care sunt computere portabile cu o putere și o viteză de calcul de neimaginat în urmă cu doar 15 – 20 de ani.

Utilizatorul de internet al anului 2030 și provocările tehnologiei

Așteptările consumatorilor au evoluat mai mult în ultimii 10 ani decât în precedenții 100.

Ritmul în care noile tehnologii sunt adoptate în mainstream (marea masă a consumatorilor) a cunoscut un val de perturbări (transformări disruptive) în fiecare industrie unde, cei care au ezitat sau au fost lenți în adoptarea inovației tehnologice, au dispărut sau fost conduși către obscuritate așa cum s-a întâmplat cu gigantul Kodak.