Masterclass
Gina Matei

Impact digital în viețile noastre
Digitalizarea reprezintă unul dintre fenomenele care au transformat economia. În perioada pandemiei recente, am putut observa cu toții cât de mult au câștigat teren tehnologiile digitale în rândul cetățenilor. Digitalizarea a devenit o componentă mai pregnantă a vieții noastre de zi cu zi. Aceasta nu va dispărea prea curând și va continua să transforme modul nostru de viață și funcționarea economiei. De aceea, este important să depunem în continuare eforturi pentru a înțelege cum digitalizarea afectează viața noastră.
Pe parcursul acestui modul veți afla despre modul în care inovațiile tehnologice pot afecta felul in care ne desfășurăm activitatea zi de zi, fie ca suntem angajați sau conducem afaceri.
Impactul digitalizării în business
A patra revoluție industrială nu este o predicție a viitorului, ci un apel la acțiune. Transformarea digitală presupune plasarea clientului în centrul afacerii și, deși aceasta implică muncă și responsabilitate, oferă și avantaje semnificative. În acest modul vom afla despre modul în care tehnologia schimbă afacerile și care sunt beneficiile aduse tuturor părților implicate: angajați, clienți, acționari, societate, etc.
Transformarea digitală în business
Sondajele arată că întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) nu sunt pe deplin conștiente de potențialul pe care îl oferă tehnologia și digitalizarea, iar amânarea transformării digitale pentru un business poate fi o decizie de supraviețuire sau nu.
Era digitală a creat concepte pentru a descrie realitatea în care trăim și în care ne derulăm afacerile. La finalul acestui modul veți înțelege ce înseamnă și care este impactul celor trei definiții de bază pentru transformarea digitală a unei afaceri: digitalizare, digitalizare și transformare digitală, precum și provocările cauzate de transformarea digitală ca și proces.
Impactul digitalizării în productivitate
Tehnologiile digitale ne transformă viețile și economiile. Ele schimbă modul în care firmele produc bunuri și servicii, inovează și interacționează cu alte firme, angajați, consumatori și guverne. Cu toate acestea, în ciuda digitalizării continue, datele arată că productivitatea muncii a scăzut drastic în ultimele decenii. Care sunt cauzele și care sunt soluțiile pentru creșterea productivității în business veți afla pe parcursului modulului.
Strategia de digitalizare a unei afaceri
În activitatea de zi cu zi sunt anumite semne care vă pot spune că a sosit momentul să vă digitalizați afacerea. Însă cum știi care este momentul potrivit? Cum să începi procesul de digitalizare? Cum arată o călătorie tipică de digitalizare? Cum se măsoară digitalizarea? Toate aceste întrebări își vor găsi răspunsul pe parcursul acestui modul.
Digitalizarea sistemului bancar (partea I)
Ceea ce vedem în timpul nostru este unic – asistăm la „platformizare” a sistemului bancar din întreaga lume. A fost o perioadă în care tranzacțiile bancare erau o sarcină foarte dificilă și consumatoare de timp. Trebuia să stați într-o coadă lungă pentru a efectua tranzacții financiare de bază, cum ar fi retragerea de numerar sau depunerea de bani. Datorită bancomatului și ulterior digitalizării, utilizatorii pot efectua toate aceste tranzacții la domiciliu printr-un simplu click. Digitalizarea se referă la conversia datelor (și a banilor!) într-un format digital odată cu adoptarea tehnologiei. Digitalizarea băncii a permis livrarea tuturor produselor și serviciilor bancare tradiționale pe internet. A transformat industria bancară și a făcut tranzacțiile bancare mai rapide și mai eficiente.
Procedând astfel, băncile au patru piloni cheie pentru a atinge succesul în condițiile digitalizării – servicii bancare omnicanale (omni-channel banking), activități bancare deschise (open banking), arhitectură modulară și servicii bancare inteligente (smart banking). Pe parcursul acestui modul dedicat digitalizării sistemului bancar veți afla ce înseamnă fiecare proces în parte și care sunt beneficiile aduse consumatorilor, dar și angajaților.
Digitalizarea sistemului bancar (partea II)
Băncile „online” (mobile bank) revoluționează serviciile bancare personale, oferind o alternativă la băncile fizice tradiționale, cu aplicații rapide, sigure și ușor de utilizat pentru iOS și Android. Beneficiile aduse de aceste bănci 100% online, precum și soluțiile pentru a face alegerea corectă a acestor servicii sunt elementele care stau la baza acestui modul.
Beneficiile clienților prin digitalizarea sistemului bancar
Așa cum am observat în modulele anterioare, digitalizarea reprezintă o decizie naturală pentru supraviețuirea unei companii. Exact la fel s-a întâmplat și cu sistemul bancar, care și-a adaptat serviciile utilizând digitalizarea anumitor procese. Serviciul pentru clienți este un aspect foarte important al activității bancare. Nicio bancă nu poate supraviețui fără clienții lor. Digitalizarea a forțat băncile să își reorganizeze structura și să schimbe modul în care își desfășoară operațiunile pentru a oferi servicii de calitate clienților. Serviciile furnizate de bănci au devenit acum mai standardizate și mai eficiente, oferind beneficii atât clienților, cât și instituției în ansamblul ei.
Cum se procedează și care sunt beneficiile în cazul deschiderii unui cont online? Dar în acordarea unui credit 100% online? Cum se întâmplă de băncile reușesc să anticipeze nevoile clienților lor? Toate aceste întrebări își găsesc răspunsul în cele două module dedicate beneficiilor clienților prin digitalizarea sistemului bancar.
Beneficiile clienților prin digitalizarea sistemului bancar
Așa cum am observat în modulele anterioare, digitalizarea reprezintă o decizie naturală pentru supraviețuirea unei companii. Exact la fel s-a întâmplat și cu sistemul bancar, care și-a adaptat serviciile utilizând digitalizarea anumitor procese. Serviciul pentru clienți este un aspect foarte important al activității bancare. Nicio bancă nu poate supraviețui fără clienții lor. Digitalizarea a forțat băncile să își reorganizeze structura și să schimbe modul în care își desfășoară operațiunile pentru a oferi servicii de calitate clienților. Serviciile furnizate de bănci au devenit acum mai standardizate și mai eficiente, oferind beneficii atât clienților, cât și instituției în ansamblul ei.
Cum se procedează și care sunt beneficiile în cazul deschiderii unui cont online? Dar în acordarea unui credit 100% online? Cum se întâmplă de băncile reușesc să anticipeze nevoile clienților lor? Toate aceste întrebări își găsesc răspunsul în cele două module dedicate beneficiilor clienților prin digitalizarea sistemului bancar.
Digitalizarea în vânzări
Lumea devine din ce în ce mai digitalizată și schimbă complet marketingul și vânzările. Vânzările nu mai sunt conduse de agenți de vânzări străluciți dintr-o cameră în care aplică o strategie de vânzări grozavă (asta dacă au fost vreodată). Astăzi, vânzările sunt conduse de clienți. Dorințele și așteptările lor modelează modul în care facem afaceri. Și, deși s-ar putea să fiți mulțumit de felul în care ați realizat vânzări în ultimii 20 de ani, clienții dvs. nu sunt. Deci, la ce se așteaptă clienții? Și care sunt soluțiile pentru a satisface nevoile lor în continuă transformare? Modulul acesta răspunde acestor întrebări, dar și multor altora legate de digitalizarea fluxului de vânzare.
Metaverse creează noi locuri de muncă
Ce este Metaverse? Cum funcționează Metaverse? Cum poate această lume nouă să creeze noi oportunități de angajare pentru noi și pentru generațiile ce ne urmează? Lumea virtuală ne poate speria, tocmai de aceea, acest modul ne ajută să înțelegem ce este deja aici și cum putem obține beneficii din această nouă realitate.
Metaverse modelează felul în care muncim
Una dintre principalele moduri prin care metaversul modelează locul de muncă modern este oferirea de noi oportunități pentru crearea de rețele și interacțiuni de afaceri, precum și pentru colaborare și comunicare. Într-o lume virtuală, angajații se pot conecta cu alții din întreaga lume. Care sunt beneficiile prin care se modelează felul în care muncim? Ce înseamnă noul social media? Care este impactul Metaverse în procesele de producție și fabricație? Aflați răspunsurile în cadrul acestui modul.